فرمانده سپاه بهشهر در گفت و گو با بسیج خبر داد

راه اندازی قرارگاه شهید سلیمانی در بهشهر / سپاه آماده خدمات دهی به مردم است

فرمانده سپاه بهشهر از راه اندازی قرارگاه شهید سلیمانی در بهشهر خبر داد و گفت:سپاه آماده خدمات دهی به مردم است.
کد خبر: ۹۳۰۰۹۴۷
|
۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
راه اندازی قرارگاه شهید سلیمانی در بهشهر / سپاه آماده خدمات دهی به مردم است
 
 سرهنگ حسن پورقربان پیش از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار بسیج در بهشهر، از راه اندازی قرارگاه شهید سلیمانی در شهرستان بهشهر خبر داد و گفت: در راستای لبیک به تاکیدات، منویات رهبر معظم انقلاب، در خصوص رسیدگی به اوضاع بیماران کرونایی ، قرارگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر از امروز شنبه با رمز "لبیک یا خامنه ای" به مرحله اجرا در آمد .

فرمانده سپاه بهشهر با اشاره به اینکه در این طرح دستگاه‌هایی همچون شبکه بهداشت و درمان هم مشارکت دارند، افزود:کارشناسانی که در مراکز درمانی و خانه‌های بهداشت تحت محوریت پزشک خانواده هستند، گروه‌های داوطلب بسیجی در سطح حوزه‌های مقاومت بسیج، فرماندهان پایگاه‌های بسیج و کارشناسان جمعیت هلال احمر شهرستان به صورت بلوک بندی در قالب تیم‌های متشکل در محلات و خانواده محور و مبتنی بر شعار (هر خانه، یک پایگاه سلامت)  حضور دارند.
 
پورقربان در ادامه با تصریح بر اینکه  در اجرای این طرح تمام محله‌های شهرستان بلوک بندی شده تا تیم‌های عملیاتی بتوانند ماموریت کمک رسانی به مبتلایان ویروس کرونا را به خوبی انجام دهند ، یادآور شد:  فرماندهی این تیم‌ها برعهده فرمانده بسیج و پایگاه محله با نظارت کامل سپاه و شبکه بهداشت و درمان شهرستان می‌باشد.

فرمانده سپاه  بهشهر در همین رابطه توضیح داد:  تیم‌های عملیات و مراقبت حول ۳ محور (رصد، پایش و شناسایی) به سراغ بیمار می‌روند و در صورت شناسایی فرد بیمار کرونایی، تیم پزشکی ورود پیدا می‌کند و در صورت نیاز بیمار به بیمارستان منتقل می‌شود تا سیر مراحل درمانش کامل و همچنین به اوضاع ناقلین در خانواده‌ها هم رسیدگی شود.
 
پورقربان  تشکیل قرارگاه شهید سلیمانی را ضروری دانست و تاکید کرد: ان شاء الله  بتوانیم با مشارکت و هم افزایی کلیه دستگاه‌های اجرایی شهرستان و همچنین نقش آفرینی مردم در راستای صیانت از سلامت شهروندان گامی بزرگ برداریم.

سرهنگ پورقربان  در بخش دیگری از سخنان خود به گام دوم این طرح  هم اشاره کرد با بیان اینکه اوضاع اقتصادی و معیشتی خانواده‌های کرونایی هم مورد رصد کارگروه قرار خواهد گرفت ، افزود: با همت خیرین و معتمدین و کارشناسان متشکله‌ای که در سطح محلات پیش بینی شده، پک بهداشتی و سلامت به همراه سبد معیشتی کمک مومنانه در قالب قرارگاه نهضت کمک مومنانه شهرستان به این خانواده‌ها اهدا خواهد شد.

فرمانده سپاه بهشهر به هم فکری تیم‌های مراقبتی و حمایتی در قالب نیرو‌های بسیجی در حوزه بسیج اصناف هم  خبر داد و خاطرنشان کرد: در این مرحله بازدید از فروشگاه‌های سطح شهرستان، پمپ بنزین ها، مراکز خرید جهت رصد و پایش حفظ انسجام و نحوه الزامات تحت پوششی که در قالب ستاد کرونا شهرستان می‌باشد جهت بازبینی از مراکز و ارائه خدمات مشاوره‌ای گام برداشته می‌شود.

پورقربان با بیان این مطلب که کلیه ظرفیت‌های موجود سپاه و بسیج در اختیار  طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی قرار گرفته است، یادآور شد:  همانگونه که از ابتدای بیماری اعلام کردیم در کنار تیم درمانی شهرستان، آماده هرگونه خدمت رسانی به مردم هستیم و امروز هم برای کمک به کادر درمان و قطع زنجیره کرونا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم .
 
به گفته فرمانده سپاه بهشهر سپاه  تا زمان قطع زنجیره  ویروس منحوس  کرونا سپاه طبق رسالتی که دارد ،در کنار مردم خواهد بود.
 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار